Unele primării din ţară au trimis locuitorilor notificări pentru a verifica asigurarea locuinţelor deşi în lipsa unei baze de date procesul este destul de costisitor
Câteva primării cheltuiesc bani frumoşi notificând de-a valma locuitorii în legătură cu asigurarea caselor, în condiţiile în care nu există o bază de date care să indice locuinţele fără asigurare. Este cazul primăriilor din Iaşi, Piteşti şi alte localităţi mari din ţară. Oamenii sunt rugaţi să prezinte dovada asigurării. Dacă nu există, sunt pasibili de amendă de la 100 până la 500 de lei. Concret, românii ar trebui să îşi asigure locuinţele pentru trei riscuri de catastrofă: cutremur, inundaţii şi alunecări de teren, printr-o poliţă obligatorie sau facultativă.
Anul electoral ne-a lăsat „descoperiţi”
„Câtă vreme nu există o bază de date completă cu cei care sunt şi nu sunt asiguraţi primăriile ar trebui să oprească notificările, destul de costisitoare”, a spus pentru EVZ Aurelia Cristea, fost şef al PAID, instituţia responsabilă de gestionarea poliţelor obligatorii. O bază de date completă ar trebui să cuprindă atât evidenţa tuturor proprietarilor de locuinţe din România, dar şi pe cea a deţinătorilor de poliţe obligatorii şi facultative.
Or, potrivit Aureliei Cristea, în prezent există o bază de date cu locuinţele din ţară completă în proporţie de 80%, şi o alta cu deţinătorii de poliţe obligatorii. Nu sunt însă centralizate asigurările facultative. De la înfiinţarea PAID, acum doi ani, se lucrează la această baze de date comună. Numai că schimbările pe linie politică din 2012 la conducerea PAID au întârziat realizarea acesteia. Totodată, deşi erau instituite încă din 2011, amenzile primăriilor pentru neasiguraţi au întârziat să apară în 2012, an electoral. În 2012 românii şi-au pierdut elanul de a asigura casele.
Dacă în 2011 erau cinci milioane de poliţe facultative, anul tr