Peste 26.000 de romani au calatorit anul trecut in Dubai, de doua ori mai multi decat in 2011, si au cheltuit mai mult de 40 de milioane de euro, cresterea fiind explicata prin ieftinirea tarifelor de cazare, simplificarea procedurii de obtinere a vizelor si prin introducerea unei noi linii aeriene.
"Emiratul din Golfului Persic este preferat de vedete si expati, iar in afara de segmentul de consumatori de turism cu venituri mari, Dubaiul intra si in topul preferintelor salariatilor marilor corporatii. Media de varsta a acestora este intre 35 si 45 de ani, iar veniturile sunt medii sau peste medie. Un alt segmet sunt turistii interesati de vacante exotice, care desi nu au venituri mari, achizitioneaza pachetele in Dubai in perioadele in care acestea sunt in early booking", a declarat Mircea Vladu, directorul executiv al Prestige Tours, touroperatorul grupului Happy Tour, prin intermediul caruia au mers anul trecut in Dubai aproximativ 3.500 de romani.
El spune ca pana la aparitia crizei mondiale, Dubaiul era o destinatie ultra-exclusivista, iar un pachet turistic pentru o saptamana costa 4.000-5000 de euro . Pe fondul crizei si al interesului manifestat de turoperatorii din intreaga lume, hotelierii au redus preturile.
Cheltuiala medie a unui turist roman, care include drumul si cazarea, este aproximativ 800 de euro, la care se adauga inca 500-1.000 de euro pe mancare, suveniruri si diverse cumparaturi. Durata medie a sejurului este de sapte zile.
Daca in 2011 s-au inregistrat circa 12.500 de pasageri pe cursele care au zburat din Romania spre Dubai, anul trecut au calatorit mai mult de 26.000 de pasageri pe aceasta destinatie, potrivit lui Nicolae Demetriade, presedintele agentiei World Travel, care reprezinta in Romania companiile aeriene Emirates Airlines si flydubai. Astfel, la o medie a cheltuielilor de 800 de euro pentr