Pentru conturile deschise la Trezorerie nu se pot face operaţiuni de încasări, plăţi şi vizualizarea soldului, prin internet. Acest lucru îi nemulţumeşte, zi de zi, pe contribuabilii care sunt nevoiţi să facă zeci de drumuri până la instituţia statului, pentru orice operaţiune.
Cei care doresc să facă plăţi sau să afle soldul din cont trebuie să se deplaseze personal la ghişeele Trezoreriei, şi asta doar până la ora 12.00.
Pe lângă intervalul orar scurt în care Trezoreria este deschisă pentru public, actualizarea datelor se face o dată la trei-patru zile.
"Foarte mulţi reprezentanţi ai firmelor s-au plâns, ştiau că le-a intrat nişte bani şi când au fost să verifice li s a spus că nu au intrat. Practic, deţinătorii de conturi nu au niciun control, singurele informaţii se pot lua de la ghişeu", spune consultantul financiar Lucian Fanea.
Reprezentanţii Consiliului Naţional al Inteprinderilor Private Mici şi Mijlocii susţin că Trezoreria ar trebui să-şi rezolve aceste probleme şi vin chiar şi cu soluţii. "Există soluţii simple, peste noapte dacă se doreşte se pot transfera toate aceste operaţiuni la CEC. Acesta are sistem deja implementat şi poate pune în practică toate aceste operaţiuni pe care oamenii, contribuabilii de taxe şi impozite se plâng", explică Dan Mureşan, preşedintele Consiliului Naţional al Inteprinderilor Private Mici şi Mijlocii
Pe de altă parte, reprezentanţii instituţiei susţin că există deja un protocol încheiat între Ministerul de Finanţe şi unele bănci comerciale, care să vină în ajutorul contribuabililor.
"Se pot transmite extrase de cont ale agenţilor economici de la Trezorerie la acele bănci unde dânşii îşi pot solicita situaţia în orice moment. Este adevărat că acest lucru se realizează contra unui comision şi probabil există nemulţumirea acestui comision", spune Mihai Costin, directorul Direcţiei Generale a F