Ministerul Educaţiei Naţionale şi sindicatele din preuniversitar au căzut de acord, luni seară, pentru modificarea Legii educaţiei naţionale (Legea 1/2011) astfel încât aproape 40.000 de învăţători şi educatori, care nu se mai regăseau între funcţiile didactice prevăzute de actul normativ, să fie păstraţi în sistem.
Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar, au semnat, luni seară, un acord prin care au agreat o serie de măsuri şi direcţii de acţiune comune.
Concret, documentul are drept obiectiv clarificarea situaţiei cadrelor didactice care ocupă funcţiile de educator/educatoare sau învăţător/învăţătoare, se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX de MEN.
"Prevederile art. 247 din Legea nr. 1, intrată în vigoare în luna februarie 2011, scoteau în afara legii funcţiile didactice de educator/educatoare şi învăţător/învăţătoare. Astfel, se anula o tradiţie de un secol a învăţământului românesc, fiind unanim recunoscut faptul că şcoala normală şi, mai târziu, liceul pedagogic au format dascăli de mare valoare, o categorie profesională deosebit de importantă în comunitate. Ca urmare a art. 247 din legea mai sus menţionată, 39.730 de învăţători/învăţătoare şi educatori/educatoare nu se mai regăseau între funcţiile didactice prevăzute de lege şi, mai mult, prin aplicarea ad litteram a prevederilor în vigoare, aceştia se aflau în situaţia de a nu mai putea fi menţinuţi în sistem", se arată în comunicatul MEN remis la finalul întâlnirii cu sindicatele.
În acelaşi timp, arată MEN, conţinutul art. 248, alin. (3), din Legea nr. 1/2011 creează confuzie între noţiunile de competenţe profesionale dobândite formal, informal sau nonformal şi studii de specialitate, specifice învăţământului superior. De asemenea, alin. (3) este în contradicţie cu alin. (1) şi alin. (2) ale aceluiaşi articol, care pr