Angajaţii concernului german sunt instruiţi aici printr-un program finanţat cu fonduri europene care îi permite să facă reduceri importante de cheltuieli.
Economia pe care Bosch o face prin instruirea salariaţilor săi din România pe bani europeni se ridică la 500.000 de euro, estimează conducerea Asociaţiei Patronilor şi Meseriaşilor (APM) Cluj. Programul de organizare superioară a producţiei este similar celor din companiile japoneze de succes.
„Vă daţi seama că un asemenea program este foarte util pentru Bosch, din moment ce se realizează o asemenea economie", susţine preşedintele APM, Augustin Feneşan. „Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele obţinute după implementarea proiectelor noastre la Robert Bosch şi mai ales de deschiderea tinerilor ingineri pentru a creşte eficienţa economică a activităţilor, în corelaţie cu creşterea continuă a cerinţelor de calitate", a declarat Dorel Mărginean, director de proiect. Programul se bazează pe un parteneriat dintre agenţia clujeană Calitop, specializată în metode de management şi de eficientizare a sistemelor de producţie şi compania Renault Consulting, lider european în training şi consultanţă industrială, însă el a fost extins şi pentru alte societăţi cu activitate în România. La producătorul de aţă industrială Amann Group managerii consiliaţi au pus în practică proiecte de reducere a deşeurilor, de optimizare a resurselor şi de echilibrare a fluxului de producţie.
Cele două componente ale programului, Lean România şi QC Story, cuprind cursuri de instruire pentru 1.200 de manageri de producţie şi ingineri de proces. Astfel, persoanele cu funcţie de conducere şi cele cu rol operaţional în companie beneficiază de o pregătire gratuită care în mod normal le-ar costa 5.000 euro/angajat. Până acum au finalizat aceste cursuri 880 de participanţi, iar 400 de manageri de vârf şi de producţie, ingineri şi