Excepţie face Europa, care a avut un declin de 3,4% în primele nouă luni ale anului trecut
Nielsen: Ţările din regiune se confruntă cu o instabilitate economică continuă, iar agenţiile de publicitate au urmărit cu atenţie bugetele lor
La nivel mondial, piaţa a fost susţinută de creşterea din Orientul Mijlociu şi Africa şi de Jocurile Olimpice şi alegerile din SUA
Investiţiile în publicitate au crescut peste tot în lume, cu execepţia Europei, potrivit studiului trimestrial al Nielsen - Global AdView Pulse.
Astfel, în primele nouă luni ale anului trecut, cheltuielile alocate publicităţii de companiile din Europa au avut un declin de 3,4 puncte procentuale. Scăderea a fost mai mare în al treilea trimestru, de 4,8%.
La nivel mondial, piaţa de publicitate a crescut cu 4,3%, la 139 miliarde dolari, faţă de trimestrul trei al anului anterior. În T3 a fost astfel depăşit avansul de 2,5% din prima jumătate a anului trecut.
Raportul arată o creştere importantă în Orientul Mijlociu şi Africa. Astfel, specialiştii în domeniu afirmă că avansul investiţiilor a fost susţinut pe aceste două pieţe care au avut o creştere de 18,9%, în termeni anuali.
Creştere de peste 10% în America de Nord
Şi America de Nord pare că şi-a revenit. Astfel, acolo, investiţiile în publicitate au avut o creştere "impresionantă" de 10,2% în al treilea trimestru al anului trecut, avans susţinut, în principal, de industria auto şi de cea a serviciilor. În primele nouă luni, creşterea pieţei de publicitate din America de Nord a fost de 5 puncte procentuale.
"Jocurile Olimpice, un important eveniment media în toate părţile lumii, precum şi alegerile prezidenţiale din Statele Unite sunt cele care au determinat creşterea investiţiilor în publicitate", a declarat Randall Beard, director global de soluţii pentru publicitate din cadrul Nielsen.