Un ordin al Ministerului Educaţiei de aprobare a metodologiei de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicat ieri în Monitorul Oficial, îi scapă din nou pe elevi de emoţii în acest an.
Potrivit textului publicat în Monitorul Oficial, evaluarea verifică dacă elevii au acumulat, la sfârşitul clasei a II-a, competenţe fundamentale la scris şi la citit, respectiv la matematică, însă nu va fi organizată nici în acest an. „Pentru verificarea procedurilor şi pilotarea intrumentelor de evaluare, în anul şcolar 2012 – 2013, evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a se organizează pe un eşantion de elevi”, se precizează în ordin. O astfel de pilotare a fost organizată şi în anul şcolar trecut, în eşantionul stabilit, aleatoriu, de către Ministerul Educaţiei fiind cuprinşi şi elevii din clasele a II-a din cadrul a patru şcoli sălăjene. Rezultatele acelei pilotări nu au fost făcute publice nici până astăzi.
Reamintim că, potrivit Legii Educaţiei, la finalul clasei pregătitoare, a clasei a II-a, a clasei a IV-a şi a VI-a, elevii au de susţinut teste de evaluare a competenţelor fundamentale. Evaluările se organizează în cursul lunii mai, iar rezultatele obţinute de elevi nu se trec în catalog, ci se folosesc pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare.
Un ordin al Ministerului Educaţiei de aprobare a metodologiei de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicat ieri în Monitorul Oficial, îi scapă din nou pe elevi de emoţii în acest an.
Potrivit textului publicat în Monitorul Oficial, evaluarea verifică dacă elevii au acumulat, la sfârşitul clasei a II-a, competenţe fundamentale la scris şi la citit, respectiv la matematică, însă nu va fi organizată nici în acest an. „Pentru verificarea procedurilor şi pilotarea intrumentelor de evaluare, în a