În proiectul legii prinvind Bugetul, formula de calcul privind creşterile la ministere şi instituţii este cel puţin ciudată. Astfel, în loc să calculeze creşterea sau scăderea procentuală a bugetelor alocate faţă de cele din 2012, Ministerul Finanţelor le aplică la “execuţia bugetară” (n.red. – adică, la cât au cheltuit).
Astfel, Administraţia Prezidenţială, care a avut un buget alocat în 2012 de 27.256.000 de lei, apare în 2012 cu creştere de 15,82%, în condiţiile în care, în 2013, va primi doar 26.009.000 de lei. De ce? Pentru că procentul a fost aplicat la cât a cheltuit Administraţia Prezidenţială în 2012, adică, 22.457.000 de lei.
În schimb, SRI a avut în 2012 alocată suma de 989.383.000 de lei (dar a cheltuit peste ea, ajungând la 1.034.033.000 lei). Pentru că vrea să îi aloce 1.043.466.000 de lei, în 2013, Ministerul Finanţelor spune că îi creşte bugetul cu doar 0,91%, când, de fapt creşterea bugetului, faţă de 2012 este mult mai mare.
În cazul MApN, “creşterea” este şi mai penibilă. A avut alocată, în 2012, suma de 5.106.577.000 de lei. În 2013, va primi 5.637.856.000 de lei. Ministerul de Finanţe spune că este o creştere de 14,61%. Asta pentru, în 2012, MApN a cheltuit doar 4.919.099.000 de lei.
La fel de flagrantă este şi “creşterea” de la Camera Deputaţilor. A avut un buget de 209.791.000 de lei, în 2012. Pentru anul 2013, trebuie să primească 211.644.000 de lei. Ministerul de Finanţe spune că este o creştere de 14,29%. Pentru că s-a calculat la “execuţia bugetară”, de 193.017.000 lei.
-Este corectă formula de calcul aplicată?
-Cresc sau scad bugetele unor instituţii?
Vezi proiectul de Buget pe 2013
În proiectul legii prinvind Bugetul, formula de calcul privind creşterile la ministere şi instituţii este cel puţin ciudată. Astfel, în loc să calculeze creşterea sau scăderea procentuală a bugetelor alocate faţă de