TIMISOARA. Anul acesta vor incepe lucrarile la toate pasajele din oras, da asigurari primarul Timisoarei. Cel mai important este insa Pasajul Jiul, cel de langa Gara, pentru care licitatia este in curs de finalizare.
Asteptam de multa vreme sa se intample ceva cu pasajele de sub calea ferata.
Atat pentru Pasajul Popa Sapca, cat si pentru Pasajul Jiul au fost intocmite documentatii si studii inca de prin anul 2006, de pe vremea fostului primar Gheorghe Ciuhandu. Acum au fost facute alte studii de fezabilitate, cu alti bani, dar sunt in curs de finalizare si licitatiile, transmit cei din Primarie.
Ambele pasaje au cate o singura banda de mers pe sens. Dupa modernizari, strada Popa Sapca ar urma sa aiba 14 metri pe partea carosabila, adica patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, de la Punctele Cardinale si pana la intersectia cu Cimitirul Eroilor. Se va largi asadar si pasajul Cailor Ferate, precum si bulevardul Antenei, iar giratia improvizata de langa centrul comercial la care duce strada Popa Sapca va disparea. Cel putin asa spune proiectul.
Si strada Jiul, care duce la pasajul cu acelasi nume, va avea patru benzi, de la Splaiul Nicolae Titulescu pana la bulevardul Republicii. Pe sub pasaj vor fi insa cinci benzi de circulatie, doua spre strada Circumvalatiunii si trei spre bulevardul Republicii. Totodata, constructorii vor analiza si posibilitatea modificarii inaltimii sub pasaj.
Acestea nu sunt insa singurele pasaje ce le va avea Timisoara. S-a vorbit foarte mult in ultima perioada si despre un subpasaj in zona Solventul. Se va proiecta un pasaj rutier inferior pe sub calea ferata, de cate doua benzi de circulatie pe sens, ce va face legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii. Totodata, acolo va fi amplasata si o linie cale pentru tramvai si nu lipsesc nici pistele de biciclete.
Daca pana acum nu s-a prea