Retailerii internaţionali au deschis în fiecare din ultimii ani sute de magazine, cele mai multe unităţi pe suprafaţă mică, cu care au atacat direct magazinele de cartier şi pe cele de bloc.
În acest context mii de magazine locale au dispărut. Există însă şi excepţii, cum este cazul supermarketului Quick Deli de pe strada Tunari din Bucureşti, deschis acum 19 ani de Liliana Comăneci. Ea recunoaşte că în ultimii ani a simţit presiuni din partea retailerilor internaţionali care s-au extins foarte agresiv. Antreprenoarea dă exemplul belgienilor de la Mega Image, care au deschis doar anul trecut 88 de magazine, dintre care unul la câteva zeci de metri depărtare de Quick Deli.
"Există alte patru magazine între mine şi Shop&Go. Iniţial, cred că ele vor simţi efectul acestei deschideri şi apoi eu". Ea afirmă că anul trecut a fost unul dificil în care a trebuit să aplice diverse strategii pentru a contracara expansiunea marilor retaileri. Astfel, presiunile retailerilor străini nu au fost resimţite la nivel de încasări, ci la nivel de muncă depusă.
"Scopul final a fost să menţinem clienţii". Supermarketul are zilnic 700-800 de clienţi, fiecare lăsând la casă în medie 20 de lei pentru dulciuri, salate sau mici cadouri. Deschis non-stop, magazinul a reuşit să facă faţă expansiunii agresive a retailerilor moderni mizând pe fidelizarea clienţilor.
Retailerii internaţionali au deschis în fiecare din ultimii ani sute de magazine, cele mai multe unităţi pe suprafaţă mică, cu care au atacat direct magazinele de cartier şi pe cele de bloc.
În acest context mii de magazine locale au dispărut. Există însă şi excepţii, cum este cazul supermarketului Quick Deli de pe strada Tunari din Bucureşti, deschis acum 19 ani de Liliana Comăneci. Ea recunoaşte că în ultimii ani a simţit presiuni din partea retailerilor internaţionali care s-au extins foarte agre