Bugetul propus pe 2013 pentru Ministerul Transporturilor (MT) - 7,29 miliarde de lei - prezentat ca fiind cu 40% mai mare decat executia preliminata pe 2012, nu contine insa si bugetul Companiei de Autostrazi (CNADNR), institutie scoasa de sub ordinea ministerului si dusa la Ministerul Proiectelor de Infrastructura condus de Dan Sova. In schimb, bugetul propus pentru CNADNR pe 2013 este de 5,8 miliarde de lei, mai putin ca in 2012. Astfel, bugetele pe 2013 ale CNADNR si MT la un loc dau 13,1 miliarde de lei, mai putin cu peste un miliard decat bugetul aprobat initial pentru "Transporturi" pe anul 2012, adica 14,32 miliarde de lei. In plus, din bugetul pe 2013 al Transporturilor, 850 de milioane de lei vor merge catre plata datoriilor CFR, intorcandu-se astfel la stat.
Bugetul Ministerului Transporturilor nu include si Autostrazile
Ministerul Transporturilor, condus de liberalul Relu Fenechiu, are un buget de 7,29 miliarde de lei, cu peste 40% mai mult fata executia preliminata in anul precedent - 5,18 miliarde, potrivit proiectului de buget publicat pe site-ul Ministerului Finantelor. De mentionat ca alocarea bugetara initiala pentru 2012, potrivit proiectului de lege, era de 6,9 miliarde.
Bugetul in cauza nu-l contine si pe cel al Autostrazilor (CNADNR), autoritate ce a fost trecuta la Ministerul Marilor Proiecte de Infrastructura, condus de social-democratul Dan Sova. De mentionat ca doar Autostrazile au fost trecute in subordinea ministerului condus de Dan Sova, iar Drumurile Nationale (care faceau parte din CNADNR) au ramas la Transporturi.
Bugetul Autostrazilor: 5,81 miliarde de lei, mai putin ca in 2012
In proiectul de buget nu apare nicaieri in mod expres si clar care este bugetul CNADNR, insa in capitolul despre sumele care vor reveni Secretariatului General al Guvernului apare si sectiunea "Transport r