„Pepsi este mai dulce decât Coca-Cola. În plus, are o vagă aromă de citrice (...) Pepsi este în mod clar avantajat la un simplu test de degustare, pentru că aroma lui se menţine mai mult”, crede jurnalistul american Malcolm Gladwell, citat de Business Insider. Ce alte diferenţe sunt între cele două băuturi răcoritoare?
Un studiu realizat de Samuel McClure şi Read Montague dezvăluie lucruri interesante despre sucurile eternilor rival Pepsi şi Coca Cola.
Unii consumatori de băuturi răcoritoare şi-au stabilit deja preferinţele între Coca-Cola şi Pepsi, dar sunt destui şi din categoria celor care nu-şi dau seama ce diferenţă este între cele două.
Business Insider a prezentat, într-un articol, diferenţele dintre cele două băuturi răcoritoare. De precizat că multe din acestea sunt greu de remarcat la o simplă degustare.
Din punct de vedere nutriţional, Pepsi are puţin mai mult zahăr, mai multe calorii şi cafeină, iar Coca-Cola are mai mult sodiu.
Pepsi este în mod clar avantajat la un simplu test de degustare, pentru că aroma lui se menţine mai mult, explică Malcolm Gladwell, jurnalist la New Yorker, în cartea sa despre intuiţia umană, Blink
Diferenţa clară dintre cele două branduri o face însă promovarea, iar din acest punct de vedere Coca Cola stă mult mai bine. În 2011, brandul Cola a deţinut 17% din piaţa de răcoritoare din Statele Unite, urmată de Cola Dietetică, cu 9,6%, faţă de Pepsi Dietetic (4,9%), potrivit Beverage Digest.
Apropo de promovare, Coca-Cola tocmai a recunoscut public că băuturile pe care le produce ar putea să aibă un conţinut cam ridicat de zahăr. Potrivit The Guardian, este pentru prima dată în istoria publicităţii produselor alimentare şi băuturilor când se menţionează cuvântul “obezitate” într-un spot publicitar; Coca-Cola a început o campanie împotriva obezităţi