Referindu-se la Festivalul George Enescu, ministrul Culturii, Daniel Barbu, a reusit sa rosteasca o vorba care merita sa ramana in palmaresul marilor panseuri, cand apreciaza ca asa ceva costa cat un kilometru de autostrada.
La cum platim noi autostrazile, n-ar fi de mirare sa coste cat zece kilometri, dar ar putea fi tot atat de bine si rentabil, in functie de priceperea manageriala a oficialilor nostri, inclusiv ministrii, care au ajuns sa masoare festivalurile cu ruleta.
Despre balul operei din Paris se spune ca ar aduce beneficii, nu pierderi, ca si celebrul concert de Anul Nou de la Viena. In orice caz, pentru ministrii unor asemenea tari, grandioasele festivitati artistice din capitalele lor sunt prilejuri de fala, nu de vaicareala.
Mai cu drag fata de cultura nostra decat ministrul Barbu, cunoscuta soprana Angela Gheorghiu a vorbit recent la TV despre Festivalul George Enescu, fara sa aminteasca de autostrada lipsa, ci numai de faptul ca Bucurestiul este una dintre putinele capitale europene, unde nu exista o sala satisfacatoare pentru concertele simfonice.
Atheneul Roman este o constructie superba, acustica salii satisface, dar cele 500 de locuri sunt potrivite concertelor pentru muzica de camera, nu celor simfonice. Exista in Bucuresti si sali mai mari, dar cei care le-au facut au pus accent pe congrese, urale si ovatii, nu pe acustica.
Festivalului George Enescu nu-i lipseste acel kilometru de autostrada, pe care il revendica domnul ministru Daniel Barbu, ci acea sala de concerte, pe care cele mai multe capitale europene o au, iar noi ne prefacem ca nici nu ne trebuie.
Aceeasi celebra soprana explica in interviu ca a discutat informal cu primarul general ideea construirii unei sali, care sa ne faca cinste si careia i-a si dat un nume provizoriu: Auditorium.
O asemenea sala a