Lenovo ocupa a doua pozitie pe piata PC-urilor in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), cu o cota de piata de 11,1%, conform ultimele rezultate preliminare publicate de IDC pentru trimestrul 4 al anului 2012.
Aceasta pozitionare este sustinuta de cresterea si succesul repurtat de companie in Rusia, Germania, Danemarca si Liban, unde Lenovo este acum pe primul loc, se arata in comunicatul producatotului.
Cand s-a alaturat companiei in aprilie 2012, presedintele pentru zona EMEA, Gianfranco Lanci, si-a exprimat deschis ambitia si planurile ca Lenovo sa devina unul din primii trei jucatori din regiune pana in 2013. La acea data Lenovo era al cincilea jucator din regiune. Lenovo continua sa creasca intr-un ritm mai rapid decat cel al industriei, cu o apreciere a business-ului de 41,7% in 2012, pe o piata care a scazut cu 1,6%.
“In aprilie 2012 ne-am stabilit un obiectiv foarte clar: sa devenim al treilea vendor de PC-uri in EMEA si sa castigam peste 10% cota de piata pana in 2013. Am atins acest obiectiv cu mult inainte de termenul stabilit. I urmatorul an Lenovo va aduce pe piata produse si mai inovatoare; va domina zona de retail si mai mult decat pana acum; isi va urmari strategia centrata pe conceptul PC+. Vom crea produse care au functionalitatea si optiunile dorite de consumatori – precum Yoga, un laptop care se transforrma intr-o tableta, sau noul Horizon Table PC de 27 de inci, prezentat la CES”, a declarat Gianfranco Lanci.
Obiectivele Lenovo includ si telefoanele inteligente. In ultimul an telefoanele Lenovo au fost lansate in Rusia, cu intentia clara de a aduce compania in clasamentul primilor cinci jucatori in urmatorii trei ani.
Lenovo este o companie de tehnologie personala cu o valoare de piata de 30 miliarde dolari si cel de-al doilea furnizor de computere personale din lume, care