Aproape jumătate dintre români (44%) aleg să facă achiziţii online din străinătate deoarece preţurile pentru produsele pe care şi le doresc sunt mai mici, conform studiului “Brand Availability in CEE” realizat de PayPal.
Conform informaţiilor colectate în cadrul “Brand Availability Report”, majoritatea românilor care folosesc PayPal au cheltuit în medie 900 lei pentru achiziţii online (39%), pe locurile următoare în top situându-se cei care au cheltuit 100-299 lei pentru cumpărături online în ultimele 12 luni şi cei care au alocat 700-899 lei pentru a face achiziţii via PayPal. Când este vorba de sume mari cheltuite online, România şi Slovacia sunt pe primele locuri în CEE (39%), urmate de Cehia (33%), Ungaria (26%) şi Polonia (22%) .
Cele mai populare branduri de îmbrăcăminte cumpărate online de către români sunt Levis, Adidas, Tommy Hilfiger sau Calvin Klein. Atunci când cumpără haine, românii preferă magazinele din Uniunea Europeana, apoi pe cele din SUA şi Asia.
În materie de electronice, branduri precum Apple şi Samsung, Asus, Benq, Canon, Dell, HP, HTC sau IBM fac parte dintre preferatele consumatorilor români. Majoritatea românilor care folosesc PayPal spun că au achiziţionat electronice în special pe plan local în ultimul an. Pe de altă parte, cei care au făcut achiziţii din străinătate au preferat magazinele online din Uniunea Europeană, urmate de cele din Asia şi Statele Unite.
Românii cumpară cel mai mult electronice (37.54 %), produse digitale şi software (31%), îmbrăcăminte (17.67%), bijuterii şi ceasuri (13.27%), dar şi parfumuri şi produse cosmetice – sub 10 %.
Studiul “Brand Availability in CEE” a fost realizat de PayPal cu ajutorul a 12.000 dintre utilizatorii săi din România, Ungaria, Cehia, Slovacia şi Polonia.