După PSA Peugeot Citröen care a anunţat în iulie 2012 că va închide uzina de la Aulney în regiunea pariziană şi va concedia mai multe mii de angajaţi, grupul Renault deschide anul cu o ştire similară. Constructorul francez va suprima 7.500 de posturi în următorii trei ani. "Dacă vânzările de automobile ale grupului vor fi în 2013 la acelaşi nivel cu cele din 2012 şi dacă perspectivele pentru 2014 nu vor fi mai bune, vom fi nevoiţi să ne adaptăm condiţiilor pieţei", a declarat Carlos Ghosn, patronul grupului Renault, la radioul Europe 1, adăugând: "Ceea ce înseamnă o reducere a producţiei pentru a o aduce la nivelul cererii".
Spectrul dispariţiei uzinelor de automobile franceze îşi face "apariţia" încet-încet. Întrebat despre eventualitatea închideriii de către Renault a unora dintre uzinele sale franceze, Carlos Ghosn a fost foarte explicit: "Nu cred, nu avem nici un proiect în acest sens", adăugând imediat: "Când piaţa continuă să scadă cu un ritm de 10% pe an, nici un constructor de automobile nu poate rezista acestei spirale infernale. Dacă în 2013 vom constata o scădere uşoară a vânzărilor în Europa, care va fi < ştearsă > de rezultatele din 2014, situaţia va fi salvată".
Carlos Tavares, director general al grupului şi mâna dreaptă a lui Carlos Ghosn, este, după cum are obiceiul, tranşant. Cu ocazia unui interviu acordat ziarului german Automobilwoche, el declara: "Vom vedea. Actualmente discutăm cu sindicatele şi le explicăm dificultăţile pe care le avem în ceea ce priveşte competitivitatea uzinelor noastre. Renault are o problemă de competitivitate în Europa de vest şi în Franţa". Alianţa Renault-Nissan permite constructorului francez să compare productivitatea uzinelor Nissan de la Sunderland în Regatul-Unit şi de la Barcelona în Spania cu cea a uzinelor franceze. "Productivitatea acestor două uzine este remarcabilă", constata Carlos Tavares în int