Radio ZU înregistrează o creştere de audienţă şi este lider pe Bucureşti. Kiss FM îşi păstrează supremaţia pe publicul urban, iar Radio România Actualităţi rămâne numărul unu, la nivel naţional, cu 13,4% cotă de piaţă şi peste 2 milioane de ascultători fideli, zilnic, pentru al treilea an consecutiv.
1 /.
Cele trei mari posturi încearcă să-şi individualizeze programele. Cei de la România Actualităţi se adresează unui public matur şi spun că vor pune şi de acum înainte accentul pe sfaturile şi informaţiile utile din toate domeniile, preferând un program mai sobru.
Kiss FM, un post pentru tineri, preferă umorul şi muzica. În ceea ce priveşte Radio Zu, realizatorul Daniel Buzdugan spune că are nişte idei mai speciale: „Suntem singurul post de radio care l-a sărbătorit pe Mihai Eminescu. Ieri, când am aflat că suntem lideri, de bucurie am difuzat balada lui Ciprian Porumbescu. Succesul nostru cred că vine din faptul că oferim subiecte serioase, uneori de cultură, dar spuse pe limba oamenilor. Cârcotaşii la raport. MIHAI GĂINUŞĂ: "Dacă rămân fără inspiraţie mă apuc de politică. Toţi neinspiraţii fac asta."
Vom continua această misiune de culturalizare. Dacă vom pierde audienta din cauza asta, înseamnă că nu am fost suficient de buni şi nu am transmis din suflet. Ştiu că este imposibil, dar dacă aş avea putere aş obliga televiziunile ca cel puţin o oră pe zi să prezinte subiecte culturale. În felul acesta cred că 10% dintre români s-ar molipsi”.
Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării celei din ziua precedentă, metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional.