Salonul Piano al clubului Jazz&Blues i-a primit aseară, după ora 18.30, pe studenţii Academiei „Gheorghe-Dima” din Cluj-Napoca, cu spectacolul „Opera de patru note” a lui Tom Johnson, în următoarea distribuție: Sopran – Maria Oltean (master, anul II), Mezzosopran – Măriuca Pop (anul IV), Tenor – Tudor Demeter (master, anul I), Bariton – Sándor Csaba (master, anul I), Bass – Ioan Stancu (anul IV). Regia este semnată de lector univ. dr. Ina Hudea, Pregătirea şi conducerea muzicală îi aparține prof. univ. dr. Francisc Fuchs, iar intrarea a fost liberă. „Opera de patru note” a lui Tom Johnson, pe lângă cele doar patru note :), mai are l-a bază și un text avangardist, care transformă metatextul în text. Spectacolul studenților din Cluj-Napoca a fost, așadar, unul foarte ghiduș, ironic și autoironic. Practic o parodiere a unui spectacol clasic de operă, „Opera de patru note”, a sărit peste „teatrul liric” cu non-șalanță, sondându-l nițel, și scoțând în evidență evenimentele și conflictele auxiliare unui spectacol. Emoțiile, tracul sau lipsa de pregătire a interpretului, ori, și mai mult, conflictul dintre interpreți – parodie și, până la urmă satiră, interpretată cu talent și naturalețe de studenți. „Tom Johnson, scriitor american, a scris „Opera de patru note” în urmă cu 40 de ani, și este o prafrază a lumi nevăzute a tot ce înseamnă opera, a personajelor, a starurilor, a tot ce apare pe scenă. Lumea vede numai partea frumoasă, nu și luptele interne, pregătirile etc. Toată tematica a fost îmbrăcată în zona unor scenete repetative, sunt prezentate felurile în care se pregătește fiecare artist, temerile sale. Fiecare artist are practic problemele sale. Artiștii sunt niște sportivi, până la urmă, care au probleme de relaționare cu colegii, ca și-n viața de zi de zi. Asta prezentăm și noi, lupta de zi cu zi a omului”, a explicat Francisc Fuchs. Repetițiile au fost începute în