Începând din prima zi a lunii viitoare, instanţele de judecată nu vor mai accepta înregistrarea acţiunilor dacă reclamanţii nu fac fac dovada că au beneficiat de informare cu privire la posibilitatea rezolvării pe cale amiabilă a conflictelor.
Fie că intenţionaţi să divorţaţi, fie aveţi un conflict de muncă sau cu un vecin şi trebuie să vă adresaţi instanţelor de judecată este bine să ştiţi că, de la 1 februarie a.c., veţi putea tranşa disputa cu ajutorul justiţiei numai după o vizită obligatorie la un mediator autorizat. Cu începere din luna februarie, acţiunile vor fi înregistrate la Instanţe numai după prezentarea documentelor care atestă că reclamanţii au fost informaţi de către mediatori autorizaţi cu privire la posibilitatea stingerii conflictelor pe cale amiabilă, prin procedura medierii.
Procedura informării privind medierea a devenit obligatorie pentru părţi încă de anul trecut, din luna octombrie, dar neefectuarea acesteia nu limita accesul la actul de justiţie. Ulterior, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, numărul 90/ 12.12.2012 a corelat prevederile Legii Medierii cu cele ale noului Cod de Procedură Civilă, care va intra în vigoare la data de 1 februarie 2013, şi pe cale de consecinţă, instanţele vor respinge orice acţiune pentru care nu s-a îndeplinit procedura informării privind medierea, aplicând sancţiunea inadmisibilităţii.
”Informarea este gratuită, părţilor prezentându-li-se noţiunea de mediere, drepturile lor, avantajele medierii, rolul mediatorului. Numai în urma acestei şedinţe de informare părţile vor decide dacă urmează calea medierii pentru rezolvarea conflictului sau vor merge mai departe, în instanţă. În cazul în care părţile aleg medierea, vor încheia un contract de mediere, iar dacă optează pentru judecată, mediatorul le va elibera actele cu care se va putea face dovada, la instanţă, că a fost îndeplinită procedura”, a pr