Populaţia şi reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari ridică obiecţii majore cu privire la prevederile respectivelor acte, încheiate pentru furnizarea de apă caldă şi căldură * Oamenii consideră noile contracte ca fiind în defavoarea consumatorilor
Convenţiile individuale de plată pe care noul distribuitor de apă caldă şi căldură, Calorgal, vrea să le semneze până în februarie, când preia activitatea falimentarei Apaterm, cu cei peste 70.000 de gălăţeni racordaţi la sistemul centralizat de încălzire au stârnit nemulţumirea consumatorilor. Mulţi dintre cei care au studiat modelul acestor convenţii, publicat pe www.viata-libera.ro, consideră că nu sunt respectate prevederile legale prin omisiunea unor elemente-cheie.
“În această convenţie nu este stipulată tocmai obligaţia Calorgal de a furniza agent termic! Ei se obligă să factureze, să încaseze, să înregistreze reclamaţii etc. Este un contract de furnizare a serviciilor în care NU este stipulat ce serviciu ni se furnizează, parametrii, orar, cum se calculează preţul, costurile de exploatare, ce ce întâmplă dacă nu ni se furnizează apă caldă şi căldură şi dacă din vina lor nu ajunge agentul termic în casele noastre”, a scris Alin pe site-ul “Vieţii libere”.
“De ce se face convenţia pe o perioadă nedeterminată? Convenţia trebuie să aibă o periodicitate de recontractare. Rezilierea trebuie să se facă şi la cererea consumatorului, ca principal beneficiar al serviciului. (…) Eu văd o convenţie introdusă prin dictat, ca pe timpul comunismului, profitându-se de monopolul Calorgal în oraş”, a notat un alt cititor.
“Aceste acte trebuie negociate”
Federaţia Judeţeană a Asociaţiilor de Proprietari (FJAP) le dă dreptate gălăţenilor. Organizaţia susţine că, într-adevăr, convenţiei individuale de plată dintre Calorgal şi consumator îi lipsesc clauze esenţiale şi este de părere că documentul trebu