Şcolile primare pariziene se aflau în grevă, marţi, împotriva revenirii la un program săptămânal de patru zile şi jumătate, începând din 2013, în contextul în care în prezent acesta este de patru zile, un prim test social pentru ministrul Educaţiei, Vincent Peillon.
Guvernul socialist a decis să reintroducă săptămâna de patru zile şi jumătate începând din septembrie 2013, urmând să aibă loc cursuri miercuri dimineaţa (existând posibilitatea unor derogări la nivelul comunelor, astfel încât acestea pot alege să amâne introducerea reformei până la începerea anului şcolar în septembrie 2014 sau pot alege sâmbătă dimineaţa ca zi de curs).
Ziua de curs lunea, marţea, joia şi vinerea va fi redusă în medie cu 45 de minute, pentru a distribui uniform cele 24 de ore de curs săptămânale, cu scopul de a favoriza procesul educaţional.
Copiii nu vor ieşi mai devreme de la cursuri, ci vor avea activităţi extraşcolare, culturale sau sportive organizate de municipalităţi, înainte sau după cursurile de după-amiază.
Toată lumea este de acord asupra necesităţii de a reveni la săptămâna de patru zile şi jumătate în învăţământul primar (abandonat în 2008), în interesul copiilor, care au zile foarte încărcate, concentrate într-un an prea scurt, ceea ce nu favorizează procesul edicaţional.
Cu toate acestea, în momentul punerii în aplicare apar diverse grupuri de rezistenţă, din cauza unor interese divergente (profesori, părinţi, politicieni, patronate)
Parisul va pune în aplicare această reformă la îceputul anului 2013, în contextul în care proiectul privind activităţi extraşcolare nu este cunoscut.
Marţi, 90% dintre cadrele didactice erau în grevă în 570 din cele 662 de şcoli primare, potrivit principalului sindicat din învătământul primar, SNUipp-FSU, care condamnă atitudinea pripită a Primăriei Parisului, în contextul unei "lipse pregnante d