Anul trecut a fost cel mai profitabil din istoria recentă a cinematografiei franceze, cu o creştere de 65% a numărului de spectatori în toată lumea. Încasările au depăşit 850 de milioane de euro.
Evoluţia spectaculoasă din cinema-ul francez este în special meritul câtorva producţii comerciale care au depăşit cu mult graniţele Franţei. „Taken 2”, un thriller francez în limba engleză (produs de Luc Besson şi cu Liam Neeson pe afiş), a fost văzut de 46 de milioane de spectatori - un nou record pentru un film din Hexagon -, „Intouchables”/ „Invincibilii”, comedia în care un tânăr de culoare şi un aristocrat se împrietenesc, a avut 29,59 de milioane de bilete vândute, iar câştigătorul Oscarului pentru Cel mai bun film, „The Artist”, în regia lui Michel Hazanavicius, a înregistrat 12 milioane de intrări.
Alte trei filme au avut mai mult de un milion de spectatori în afara Franţei: „Astérix et Obélix au service de sa majesté”, animaţia „Un Monstre à Paris” şi „Amour” al lui Michael Haneke, favoritul la Oscar pentru Cel mai bun film străin şi câştigător al premiului Palme d'Or.
Populare în afara ţării lor au fost şi „Sur la piste du Marsupilami”, „Le Prénom”, „Et si on vivait tous ensemble?”/ „Hai să trăim toţi împreună!”, o comedie cu Jane Fonda care rulează şi în România, „Les infidèles”/ „Fustangii” sau „De rouille et d’os”, povestea de dragostea cu Marion Cotillard regizată de Jacques Audiard.
În total, potrivit Cineuropa.org, 455 de filme franceze au fost distribuite în lume anul trecut. Majoritatea biletelor au fost vândute în Vestul Europei - 51, 5 milioane, cu recorduri în mai multe ţări, printre care Germania, Danemarca, Suedia sau Elveţia. Europa Centrală şi de Est a marcat cu 13,1 milioane de tichete, dintre care 6,7 milioane doar în Rusia, una dintre cele mai atractive pieţe din lume, în acest moment.
Recorduri a bifat filmul france