Edilii au o scuză: de vină sunt ciclurile de îngheţ-dezgheţ, la care n-ar rezista nici cel mai bun carosabil. Autorităţile se mai plâng că n-au acum bani de plombe.
Drumurile din Chişinău arată ca după bombardament. Cele mai multe gropi au apărut în ultima săptămână, după topirea zăpezii. Unde toamna a fost o groapă, acum alături au apărut câteva zeci.
Adrian Boldurescu, şeful Direcţiei municipale transport, dă vină pe condiţiile climaterice. „Iarna aceasta am avut peste 40 de cicluri de îngheţ-dezgheţ. Era şi de aşteptat ca drumurile să se deterioreze, mai ales că 70% din acestea au termenul de exploatare depăşit. Adrian Boldurescu bagă mâna în foc că sunt gropi noi, şi nu au sărit plombele pozate anul trecut.
„Nimeni nu s-a aşteptat să fie aşa de cald“
„Nici eu nu mă aşteptam să fie atâtea gropi. Anul trecut erau mai puţine. Nimeni nu s-a aşteptat ca în mijlocul lui ianuarie să fie afară ca în luna martie“, a spus şi primarul Dorin Chirtoacă.
„Deja mi-am stricat o jantă, lovind-o într-o groapă adâncă de pe strada Columna şi a trebuit să trec pe la vulcanizare“, a spus nemulţumit şoferul Ion Musteaţă. Singura posibilitate de a interveni în timpul iernii este asfaltul rece. Efim Cheptănari, directorul Regiei Exdrupo, s-a plâns că cele 45 de tone de asfalt rece pe care le au ajung pentru a acoperi cel mult 500 de metri pătraţi, adică pentru trei zile de muncă. În ultimele două zile pentru asfaltare s-a folosit aceeaşi cantitate de asfalt rece.
Săptămâna trecută în presă au apărut imagini cu drumari care băteau asfaltul cu piciorul. Boldurescu a explicat că asfaltul rece în general poate să nu fie compactat. „Se aruncă în groapă aşa ca să fie cu doi centimentri mai înalt decât drumul. Mai apoi, trec peste el maşinile şi îl presează“, a explicat funcţionarul.
În Republica Moldova funcţionează doar un singur producător de