Numărul petiţiilor adresate Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a crescut constant în ultimii ani. Astfel, pe primele nouă luni ale anului trecut, CSA a primit 8.500 de petiţii de la asiguraţi şi păgubiţi, 60% dintre ele soluţionându-se favorabil asiguraţilor.
Cele mai multe reclamaţii se referă la neplata despăgubirilor de către companiile de asigurare. De altfel, anul trecut, CSA a amendat o serie de companii de asigurare pe motive legate de întârzierea plăţilor către asiguraţi. Consumatorii trebuie să ştie însă că este bine să citească atent contractul de asigurare înainte de a-l semna. De asemenea, înainte de a trimite o reclamaţie către CSA este bine să ia legătura cu compania de asiguarari. În situaţia în care nu se poate rezolva pe cale amiabilă cu societatea, reclamaţia trimisă la CSA trebuie însoţită de datele de identificare ale contractului de asigurare.
Invitaţi: Mona Cucu, director, Direcţia Asigurări obligatorii, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Oleg Doronceanu, senior editor, publicaţiile XPRIMM.
Emisiunea Ora de risc din 22 ianuarie 2013
Numărul petiţiilor adresate Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a crescut constant în ultimii ani. Astfel, pe primele nouă luni ale anului trecut, CSA a primit 8.500 de petiţii de la asiguraţi şi păgubiţi, 60% dintre ele soluţionându-se favorabil asiguraţilor.
Cele mai multe reclamaţii se referă la neplata despăgubirilor de către companiile de asigurare. De altfel, anul trecut, CSA a amendat o serie de companii de asigurare pe motive legate de întârzierea plăţilor către asiguraţi. Consumatorii trebuie să ştie însă că este bine să citească atent contractul de asigurare înainte de a-l semna. De asemenea, înainte de a trimite o reclamaţie către CSA este bine să ia legătura cu compania de asiguarari. În situaţia în care nu se poate rezolva pe cale amiabilă