Proprietarii Quick Deli merg la târguri pentru a găsi distribuitori de noi produse pe care le testează două-trei săptămâni în cadrul magazinului. Foto Bogdan Iordache Supermarketul Quick Deli de pe strada Tunari din Bucureşti are zilnic 700-800 de clienţi, fiecare lăsând la casă în medie 20 de lei pentru dulciuri, salate sau mici cadouri. Deschis non-stop, magazinul care a apărut pe piaţa locală acum 19 ani a reuşit să facă faţă expansiunii agresive a retailerilor moderni mizând pe fidelizarea clienţilor. Într-un oraş cu 250 de unităţi ale reţelelor străine: Cum rezistă de 19 de ani un supermarket de 100 mp din Bucureşti, cu vânzări de 1,3 mil. euro pe an
"Faptul că suntem deschişi non-stop ne oferă un avantaj în lupta cu concurenţa. Deja ştim că dimineaţa vin cei care merg la serviciu şi care opresc pentru cafea, ţigări şi poate o gustare lejeră pentru la muncă. Apoi vin persoanele de vârsta a treia, iar începând cu ora 11 vin angajaţii companiilor care au birouri în zonă", povesteşte Liliana Comăneci, directorul general şi proprietarul magazinului.
După o oră de pauză în care angajaţii pregătesc magazinul pentru viitorii clienţi, vine rândul următoarelor grupuri care se succed până la orele târzii ale nopţii. "Până la două vin clienţii de noapte, după cum îi numim noi, iar după aceea taximetriştii aduc petrecăreţii care vin până la primele ore ale dimineţii", povesteşte antreprenoarea care deţine un master în managementul afacerilor.
Liliana Comăneci a deschis magazinul Quick Deli în 1994 în acelaşi loc, însă într-un spaţiu mai mic. Patru ani mai târziu s-a extins în spaţiul închiriat pe care îl ocupă şi astăzi şi care măsoară 100 de metri pătraţi suprafaţă de vânzare şi 30 de metri pătraţi suprafaţă de birouri. De-a lungul celor aproape două decenii de prezenţă pe piaţa locală magazinul a "trăi