Capitala unei ţări poate fi desemnată cu uşurinţă şi capitala mall-urilor. Dezvoltarea impresionantă din ultimii ani pe acest sector de business a generat investiţii, construcţii şi numeroşi clienţi pentru magazinele de tip mall.
O ţară emblematică şi-a câştigat reputaţia de a avea capitala mall-urilor. Cunoscută mai ales pentru pieţele sale impunătoare şi palatele de o frumuseţe impresionantă, Moscova pare să-şi fi câştigat încet dar sigur reputaţia de capitala magazinelor de tip mall de pe continentul european, notează cotidianul China Daily.
Cumpărătorii care consideră că cele aproximativ 250 de magazine din mall-urile moscovite nu sunt de ajuns pentru a umple o zi obişnuită din viaţa unui adept al shopping-ului, se pot rezuma la patinaj, mersul la film sau experimentatul caruselelor, practic trei dintre activităţile care pot fi găsite în aproape orice mall din Moscova.
Unul dintre cele mai impunătoare astfel de magazine este Mall Vegas, o construcţie care a luat locul unui fost teren pe care se cultivau anterior castraveţi. Imobilul are, potrivit proprietarului său, mai mult de 390.000 de metri pătraţi şi este mai întins decât Mall of America din Minnesota.
Moscova are mai mult spaţiu în magazine decât orice altă ţară sau capitală a bătrânului continent. Aproximativ 3.5 milioane de metri pătraţi reprezintă suprafaţa totală pe care se întind acestea.
Un nou magazin de acest gen urmează să fie construit în partea de nord-est a Moscovei, urmând să aibă 464.500 metri pătraţi de spaţiu interior, mall-ul urmând a fi dotat şi cu parcare acoperită. Aceste dotări vor face din Avia Park Mall cel mai mare magazin de acest tip din toată lumea, exceptând Asia.
Un alt mega-mall reuşeşte să facă istorie în materie de shopping pentru capitala Rusiei, Mega Tyoply Stan fiind un centru de cumpărături vizitat numai în 2007 de circa 57 de mili