Cifrele pentru anul 2012 au aratat ca, din nou, marca Renault a inregistrat un recul, in timp ce Dacia este in crestere, producatorul auto francez fiind "eclipsat" de cel de la Mioveni, potrivit publicatiei franceze Le Figaro.
Frederic Frery, profesor de strategie al primei scoli de afaceri din lume, ESCP Europe, analizeaza motivele pentru care Renault reuseste ceea ce nu isi planifica si de ce esueaza in ce doreste sa reuseasca. Profesorul Scolii Centrale din Paris face astfel o analiza si o comparatie intre Renault si Dacia, pentru Le Figaro.
Renault muribund dispare putin cate putin in spatele Dacia
In ciuda pacatelor sale - indepartarea a 7.500 de posturi, intarzieri repetate a gamei electrice, prabusirea cotei de piata, rezultate negative - Renault devine un model al ceea ce s-a convenit sa se numeasca o strategie emergenta sau strategie involuntara: ceea ce reuseste nu este ceea ce fusese prevazut si invers, ceea ce trebuie indeplinit este un esec.
In anul 2012, datele au aratat din nou ca marca Renault este in scadere, in timp ce marca Dacia este in crestere. Mai trebuie amintit ca Dacia n-a fost fost deloc in inima proiectului strategic oficial al Renault? Loganul si urmasii sai au cunoscut succesul in afara strategiei afisate de grupul francez.
Zece ani mai tarziu, Renault este muribund si dispare putin cate putin in spatele Dacia, iar francezii se intreaba cum a devenit fostul producator auto national un constructor low-cost romanesc. Raspunsul este "involuntar".
Dacia - "masina Frankenstein"
Succesul Loganului se explica prin natura inainte de toate insignifianta a originii proiectului: o uzina vetusta, o piata fara valoare, o "masina Frankenstein" (fabricata cu piese imprumutate din modele existene), conceputa de tari sarace, modelul fiind descris drept "marginal, discret, p