Dacă vor avea bani, autoritățile locale vor putea să închirieze sau să folosească mașini în leasing operațional, prin excepție de la interdicția aplicată din 2009 pentru toate instituțiile publice, cu argumentul că lipsa autoturismelor generează blocaje în activitate.
Acest proiect, care va fi pus pe masa Guvernului la următoarea ședință, ar putea fi de un real ajutor administrațiilor locale. “Din punctul de vedere al necesității, da, avem nevoie. Dar nu știu dacă avem și banii pentru a lua alte mașini“, a afirmat Lucian Micu, viceprimarul municipiului Roman.
O altă prevedere care ar putea fi discutată de guvernanți se referă la cota de benzină aferentă reprezentanților administrației locale. Un primar, un vicepreședinte sau un președinte de Consiliu Județean are o cotă de benzină de doar 125 litri pe lună, insuficientă pentru deplasările pe care le fac aceștia. “Parcul auto are suficiente autoturisme pentru a ne desfășura activitatea în bune condiții, dar cota de benzină este cu mult sub necesități. Din două drumuri la București s-a terminat benzina“, a afirmat Gabriel Farcaș, vicepreședintele Consiliului Județean Neamț.
La sfârșitul anului trecut, Guvernul a decis, prin ordonanță de urgență, că instituțiile publice pot cumpăra mașini care să nu aibă un motor mai mare de 1,6 litri și să nu coste mai mult de 18.000 euro, inclusiv TVA.
Dacă vor avea bani, autoritățile locale vor putea să închirieze sau să folosească mașini în leasing operațional, prin excepție de la interdicția aplicată din 2009 pentru toate instituțiile publice, cu argumentul că lipsa autoturismelor generează blocaje în activitate.
Acest proiect, care va fi pus pe masa Guvernului la următoarea ședință, ar putea fi de un real ajutor administrațiilor locale. “Din punctul de vedere al necesității, da, avem nevoie. Dar nu știu dacă avem și banii pentr