* cei mai mulţi sunt aproape de pensie şi consideră că stresul este mult prea mare* în plus, susţin ei, la vârsta lor banii cheltuiţi pe aceste studii ar fi pur şi simplu aruncaţi pe fereastră * sindicatele consideră că dascălii aflaţi în pragul pensionării trebuie să iasă natural din sistem * la nivel de judeţ, din cei 1.255 de educatori şi învăţători, 468 au doar studii medii
Aproape 40% din învăţătorii şi educatorii din judeţul Brăila sunt obligaţi de Ordonanţa de Urgenţă nr. 92/2012 să obţină o diplomă de licenţă ca să poată ocupa funcţiile de profesori în învăţământul primar sau preşcolar. Fără această titulatură, ei nu ar mai putea figura pe statele de plată, deci ar trebui să părăsească sistemul. Situaţia acestor dascăli este delicată pentru că 90% dintre ei au deja dosare depuse la minister sau la universităţi pentru a-şi echivala cursurile de formare urmate în ultimii ani. Echivalările trebuia finalizate din noiembrie, dar problema nu s-a rezolvat nici până acum, aşa că aceşti oameni nu ştiu care le va fi viitorul. Situaţia lor arată însă foarte clar cum modificările succesive de legi din ultimii 20 ani nu reuşesc decât să bulverseze sistemul, nicidecum să-l ajute să devină mai performant.
Se ştie că atunci când îşi înscrie copilul la grădiniţă sau în clasa I, dacă are posibilitatea, orice părinte alege un educator sau un învăţător despre care are informaţii că e apropiat de copii, că are rezultate bune la clasă, că are suficientă experienţă pentru a-l ajuta pe cel mic să-şi formeze deprinderile esenţiale pentru vârsta preşcolară şi şcolară. Nu ştiu dacă întreabă cineva învăţătorul sau educatorul dacă are diplomă de licenţă, masterate sau doctorate. Pentru a lucra cu copii de vârstă atât de mică, pentru a obţine rezultate bune, practica este esenţa, nu maldărele de informaţii academice sau diplomele obţinute. Tocmai de aceea, înain