Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita.
Aceasta conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3, dar vor fi si situatii in care aceasta crestere poate ajunge si la 80%.
De asemenea, se va aplica o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro. Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Integral pe stirileprotv.ro
Foto: zf.ro Tag-uri: taxa auto, Guvern, calcul
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita.
Aceasta conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3, dar vor fi si situatii in care aceasta crestere poate ajunge si la 80%.
De asemenea, se va aplica o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro. Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Integral pe stirileprotv.ro
Foto: zf.ro Tag-uri: taxa auto, Guvern, calcul