Au început înscrierile pe 2013 în cadrul programului de formare finanţat de UE, pentru manageri în Japonia şi Coreea, selecţia candidaţilor pentru ciclul din 2012 fiind încheiată. ETP este un program de dezvoltare a întreprinderilor şi resurselor umane, finanţat de Uniunea Europeană, care permite companiilor europene şi managerilor acestora să-şi dezvolte planuri de afaceri, să se familiarizeze cu limba, cultura şi practicile comerciale ale întreprinderilor din Japonia şi Coreea, astfel încât să pătrundă cu succes pe pieţele din aceste ţări.
"În contextul economic actual, având în vedere strategia comercială ambiţioasă pe care UE a adoptat-o în relaţiile cu Japonia şi Coreea, potenţialul de export pe care îl oferă aceste pieţe nu este de neglijat de către managerii ambiţioşi. Programul de formare a managerilor ajută companiile europene să-şi elaboreze planurile de afaceri şi
să-şi orienteze o parte din resurse către cele două pieţe", a declarat Ioana Vădan, Business Analyst în cadrul Deloitte Consultanţă şi responsabil local pentru acest proiect.
ETP oferă companiilor europene şi managerilor acestora şansa de a-şi îmbunătăţi cunoştinţele cu privire la practicile comerciale, cultura şi limba japoneză şi coreeană şi de a se integra în reţele care să le permită să pătrundă pe aceste pieţe asiatice, menţinând totodată costurile la un nivel cât mai mic. În acest scop, Uniunea Europeană finanţează integral cursul de formare, oferindu-i fiecărui participant o bursă în valoare de 26.400 de euro pe an (Japonia) şi de 24.000 de euro pe an (Coreea de Sud). Companiile implicate sunt, de asemenea, încurajate să contribuie la cheltuielile de întreţinere ale personalului care participă la curs.
"Datorită ETP, peste 1.000 de manageri şi 800 de companii europene au reuşit să pătrundă pe piaţa din Japonia şi Coreea, depăşind cu succes barierele lingvistice ş