In cariera uneori sunt bune avansarile rapide in functie, insa pentru a fi pregatit pentru arderi de etape ai nevoie de timp pentru a invata, a declarat pentru Wall-Street, Liliana Danaila, directorul de resurse umane al grupului Cosmote, care are circa 2500 de angajati pe piata locala.
“Dupa Revolutie, companiile, oamenii de HR au incercat sa motiveze angajatii dezvoltand intr-un ritm rapid si am intrat intr-un cerc vicios. Noi, romanii, avem si o anumita preferinta pentru titluri, ne plac la nebunie titlurile si dupa Revolutie au fost acordate foarte multe cu usurinta. Apoi am vazut ca suntem sclavii propriilor greseli… daca pui titluri, setezi asteptari si oamenii isi doresc sa mearga tot mai sus. Si, deodata, inainte de criza ne-am trezit ca intr-un cerc de baloane in care erau manageri, seniori manageri foarte increzatori in capabilitatile lor, dar lucrurile nu erau mereu acolo. Sunt bune arderile rapide, dar pentru asta ai nevoie de substanta, deci de timp. Cariera este precum vinul, este ceva ce nu poti sa ai de pe o zi pe alta, pentru ca devine altceva”, explica managerul.
Grupul Cosmote, format din patru companii, are in Romania peste 2.500 de angajati. Circa 51% dintre angajati sunt femei.
Cei mai multi salariati, in jur de 2.200, lucreaza pentru Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, si pentru Germanos, cea mai mare retea de telefoane si accesorii din Romania. Numarul salariatilor este impartit egal intre cele doua companii. De asemenea, peste 100 de oameni lucreaza pentru Sunlight (companie care produce si comercializeaza baterii industriale) si un numar asemanator in Zapp, operator telecom cumparat de Cosmote in 2009. Danaila: Daca ajungi CEO in 15 ani, ce urmeaza dupa? Domeniul IT&C a fost un segment mai putin afectat de criza, in foarte multe companii de tehnologie numarul de angajati si salariile