Fenechiu (MT): Situaţia economico-financiară a companiei nu permite redresarea ei decât în condiţiile în care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat
La numai câteva zile după ce declarase că, în timp ce alte ţări "îşi fac propriile companii de transport marfă, noi o vindem" şi că va încerca să convingă FMI de importanţa menţinerii acestei companii de către stat, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat ieri că privatizarea CFR Marfă a devenit "prioritatea numărul 1".
Declaraţia a fost făcută ieri, după întâlnirea avută, timp de două ore şi jumătate, cu delegaţia FMI, Băncii Mondiale şi Comisiei Europene. "Prioritatea numărul 1 astăzi o reprezintă privatizarea CFR Marfă. Este un lucru pe care au nu mi l-aş fi dorit, am spus asta şi reprezentanţilor FMI. Nu mi l-aş fi dorit pentru că şi reprezentanţii FMI şi cei ai CE ne-au recomandat permanent să preluăm modele de succes, iar toate ţările din Europa au companii de transport marfă de stat. Din nefericire situaţia economico-financiară a companiei de transport marfă nu permite redresarea ei decât în condiţiile în care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat", a spus ministrul, precizând că va începe luna viitoare procedurile de privatizare, acestea neputând dura "sub nicio formă" mai mult de şase luni.
Statul vrea să privatizeze 51% din titlurile companiei, ministrul Transporturilor exprimându-şi speranţa că în câţiva ani se va vinde şi restul de 49%, ceea ce va aduce statului "un câştig considerabil".
Fenechiu a anunţat ieri că a propus un termen de 90 de zile pentru numirea managerilor privaţi la toate companiile din subordinea instituţiei pe care o conduce, iar în circa trei săptămâni vor fi numiţi manageri profesionişti la CFR Marfă.
Ministrul a spus că va discuta cu FMI păstrarea companiei
Ministrul Transporturil