Facebook reciclează mai noi Like-urile utilizatorilor şi le foloseşte pentru a promova aşa-numitele "Related Posts" în News Feed-ul prietenilor. Interesant este că utilizatorul nu cunoaşte, cel mai probabil, postarea promovată de Facebook în numele său, nu i-a dat niciodată Like şi nu ştie, dacă nu este înştiinţat de prieteni, că aceasta este promovată prin asociere cu profilul său personal.
Un IT-ist american este cel care a tras semnalul de alarmă în acest caz, odată ce mama sa - care se afla în lista lui de prieteni - l-a întrebat de ce a dat Like unei postări atipice lui. Văzând despre ce e vorba, acesta şi-a făcut un profil fals de Facebook, pentru a monitoriza felul în care sunt promovate anumite postări în numele său, deşi acesta nu avusese niciun fel de interacţiune cu acestea sau cu paginile de pe care acestea proveneau. "Orice postare publicată de Facebook în numele tău este complet invizibilă pentru tine, însă vizibilă pentru prietenii şi rudele din lista de contacte", a declarat tânărul pentru Forbes. În unele cazuri, Facebook le arată prietenilor că utilizatorul recomandă orice postare publicată de o pagină căreia acesta i-a dat la un moment dat Like, în alte cazuri Facebook promovează în numele utilizatorului postări aparţinând unei pagini pe care acesta nu a apreciat-o niciodată şi cu care nu a avut niciun fel de interacţiune. "Există, aşadar, riscul ca Facebook să promoveze în locul tău poveşti care nu îţi fac nicidecum cinste, să strice, chiar, relaţii", a adăugat tânărul.
Ce e şi mai deranjant cu privire la acest derapaj din politica de confidenţialitate este că reglementări cu privire la "Related Posts" nu există în Facebook Help Center.
Explicaţia oferită de Facebook cu privire la această poveste, este simplă şi deloc satisfăcătoare: "Adeseori, utilizatorii dau Like-uri accidentale, apăsând butonul din greşe