Rezultatele magazinului IKEA din România au fost în creștere cu 10,8% față de anul fiscal 2011. În această perioadă, 3 milioane de clienți au trecut pragul magazinului. Aceștia au plecat acasă cu peste 11 milioane de produse în valoare de 400 milioane lei (inclusiv TVA).
La nivel de grup, vânzările IKEA au crescut cu 9,5% în anul fiscal 2012 (1 septembrie 2011– 31 august 2012), până la 27 de miliarde de euro. Pentru magazinele deja deschise, vânzările s-au majorat cu 4,6%. Profitul net a crescut cu 8%, până la 3,2 miliarde de euro, datorită volumului mai mare de vânzări și a atenţiei permanente asupra costurilor. În acest timp, compania IKEA a continuat reducerea costurilor și îmbunătățirea calității produselor din gamă, iar prețurile produselor au scăzut cu peste 20% în ultimul deceniu.
"Ideea de business a companiei IKEA este mai relevantă ca oricând. Oamenii din întreaga lume apreciază produsele funcționale și cu design de calitate la preţuri accesibile.
În 2012 am reușit să creştem în majoritatea piețelor. Cele în care am crescut cel mai mult au fost China, Rusia și Polonia, urmate îndeaproape de SUA și Germania. Am deschis 11 magazine noi și am întâmpinat 8 000 de colegi noi", spune Mikael Ohlsson, Preşedinte şi CEO al IKEA Group.
Profiturile au fost reinvestite atât în dezvoltarea a peste 2.000 de produse noi, servicii îmbunătățite și în comerțul online. Investiții considerabile au fost făcute și în energia regenerabilă. Astăzi, IKEA Group produce energie din surse regenerabile egală cu o treime din consumul total al companiei.
"Noi credem într-o creștere durabilă prin dezvoltarea propriilor noastre resurse, adoptarea unor decizii pe termen lung, cu grijă față de mediu ", spune Mikael Ohlsson.
Momente importante în 2012 pentru IKEA Group:
• S-a angajat să investească 1,5 miliarde d