Proprietarii de masini Euro 4 si Euro 3 vor plati cu aproximativ 10 la suta mai mult pentru timbrul de mediu, noua taxa auto propusa de Guvern.
In acelasi timp, cei care detin masini cu motorizare Euro 2, Euro 1 si non-euro vor plati cu 60 - 90 la suta mai putin decat pana in prezent, se arata in proiectul pentru modificarea legii privind taxa emisiilor poluante provenite de la autovehicule.
Astfel, daca detineti o masina Euro 2, taxa pe care o platiti va scadea cu 60 de procente, potrivit noii formule de calcul. In acelasi timp, pentru Euro 1, taxa va fi cu 80% mai mica, iar pentru non-euro, cu 90 la suta. Aceasta decizie a fost luata pe baza ideii ca aceste masini au o durata de functionare mai redusa, prin urmare vor polua o perioada mai mica de timp.
Taxa va fi platita cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, sau taxa pe poluare pentru autovehicule, precum si taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule si care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii, se arata in proiectul guvernului.
De asemenea, se va plati si de catre proprietarii care au castigat in instanta restituirea sau inmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule sau a taxei pe poluare pentru autovehicule, precum si taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule, se mai arata in proiect.
Potrivit lui Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei Nationale Rutiere (CNR), este normal sa se tina cont si de vechimea masinii si de emisiile de dioxid de carbon.
La randul sau, Ion Tache, presedintele Aso