Criza vânzărilor de mașini noi va continua și în 2013 pe întregul continent european. Conform „European Car Dealers”, o divizie a CECRA, în acest an piața europeană va scădea cu 3,8% până la 12.054.000 mașini.
Reculul pieței auto europene nu pare a avea sfârșit. După scăderile din ultimii ani urmează, conform estimărilor CECRA (Conseil européen du Commerce et de la Réparation Automobiles), un nou declin. Și nu unul oarecare pentru că un minus de 3,8% înseamnă mult pentru o piață de 12,57 milioane de autoturisme. Mai exact, din planurile de vânzări ale dealerilor vor dispărea în acest an circa 500.000 de autoturisme.
Privită în detaliu, estimarea comercianților europeni de automobile dezvăluie și o nouă scădere a pieței din România. Luând în calcul un recul cu 18,7% al înmatriculărilor de autoturisme din 2012 față de 2011, până la 66.436 unități, realizatorii studiului au ajuns la concluzia că și în acest an se va înregistra o scădere cu circa 2,2% a pieței. Asta va însemna că în 2013 nu vor fi înmatriculate la noi mai mult de 65.000 de autoturisme noi ceea ce poziționează țara noastră alături de piețe cu un potențial mult mai mic precum Ungaria, Luxemburg sau Slovacia.
Este interesant de observat însă că, în timp în ce România este așteptat un nou recul, pentru piețele statelor vecine sunt prognozate creșteri, unele chiar importante. Astfel, în opinia CECRA, piața din Bulgaria va crește în acest an cu 3% până la 20.000 de unități. În Ungaria, majorarea așteptată este mult mai mare, 18,7%, procent care va duce piața până la 63.000 de unități. De altfel, la nivelul întregului continent (statele UE + EFTA) există destule țări care ar trebui să se aștepte la o creștere a vânzărilor. Este vorba despre Cehia (+3,4%), Danemarca (+2,5%), Lituania (+15%), Slovenia (+2,8%) și Spania (+7,2%). În rest, scăderi pe linie.
Din nefericire, majoritatea piețelor