Vara trecută Ministerul Muncii publica un proiect de ordonanță de urgență prin care se anulau schimbările aduse legislației dialogului social şi Codului Muncii de către guvernul Boc . Proiectul a dispărut între timp de pe site-ul ministerului- la momentul respectiv articolul meu făcea legătura la pagina de “Proiecte in dezbatere”. După ce a scos proiectul din dezbatere publică, Guvernul îl “dezbate” zilele acestea cu FMI.
Costi Rogozanu se întreabă, referitor la planurile de sistare a plăților CNAS către spitale private: “iar defilăm cu planuri îndrăzneţe şi apoi o dăm pe FMI? Sau FMI se bagă, cum a mai făcut-o, în chestiuni de detaliu pentru simplul fapt că e bine organizat lobby-ul pe diverse domenii. FMI ar trebui s-o spună clar prin reprezentanţii săi.”
Răspunsul este că FMI este în toate cele ce sunt: Bogdan Hossu spunea ieri că liderii sindicali au fost chemați la negocieri asupra salariului minim doar după ce FMI şi Guvernul stabiliseră că salariul minim va creşte în trepte. Ordonanța de urgență de modificare a legii dialogului social a dispărut din motive similare, iar delegația FMI şi Guvernul discută zilele acestea dacă şi cum se va modifica legislația muncii.
Fără cele mai mici eforturi de restructurare în companiile de stat, PSD, PC şi PNL îşi împart numiri politice la aceste companii. Astăzi aflăm că statul român a plătit 150 de mii de euro unei firme de head hunting care a recomandat ca la Complexul Energetic Oltenia să rămână director persoana numită politic anul trecut, fost vicepreşedinte al PSD Gorj.
În negocierile cu FMI, Guvernul trebuie să răspundă ce va face în privința deficitelor şi corupției din marile companii de stat. Numindu-şi oamenii în toate posturile cheie din aceste companii de stat, USL nu are niciun interes în restructurări ambițioase.
Prevederile din Codul Muncii şi legea dialogului social nu apără doa