Genul acesta de organizaţii sunt competitive, orientate spre termen scurt şi au o fluctuaţie mare de personal
Modelul autoritar are în centrul atenţiei orientarea managerului spre un stil de comunicare în care el decide
Angajaţii trebuie să se supună deciziilor fără să le pună sub semnul întrebării şi sunt ţinuţi mereu în priză
Companiile din România preferă stilul de conducere autoritar, în care managerii sunt mâna forte, reacţionează rapid, sunt agresivi şi controlează toate detaliile organizaţiei.
"Angajaţii trebuie să se supună deciziilor fără să le pună sub semnul întrebării şi sunt ţinuţi mereu în priză cu un stil de motivare negativ, când greşesc, şi un stil pozitiv, când îşi ating obiectivele. Motivarea pozitivă este în general una pecuniară - în bani", a declarat, pentru Curierul Naţional, Şerban Mrejeriu, consultant AIMS Executive Search&Consulting.
Potrivit acestuia, genul acesta de organizaţii sunt competitive, orientate spre termen scurt, au o fluctuaţie mare de personal, iar angajaţii nu sunt în general ataşaţi de organizaţie şi nu se identifică cu ea.
"Pe de altă parte, am întâlnit şi organizaţii cu o abordare democratică, cu manageri care încearcă să motiveze angajaţii, să îi dezvolte, care merg pe formarea echipei şi pe un management participativ. Aceste organizaţii au nevoie de timp ca să se formeze şi, în general, au succes pe termen lung", ne-a mai explicat Mrejeriu.
Modelul autoritar are în centrul atenţiei orientarea managerului spre un stil de comunicare în care el decide, iar subordonatul trebuie să execute, aceştia fiind orientaţi spre obedienţă şi dependenţă faţă de manager. Comunicarea îşi pune amprenta asupra acestor relaţii, subordonaţii fiind oarecum restricţionaţi în comunicare, putând apărea probleme şi din lipsa de suficiente informaţii, cât şi din stările afective negative ce pot apăre