Parte a colecţiei „Tineri elevi ai unei vechi şcoli“, al şaselea volum al seriei Imagistică la bolnavi cardiaci, sub redacţia prof. dr. Carmen Ginghină, constituie o apariţie editorială deosebită, ca formă şi conţinut. Originalitate, varietate, muncă în echipă – sunt doar câteva din argumentele formulate de conf. dr. Adriana Ilieşiu, care semnează recenzia cărţii.
În domeniul publicisticii medicale, a apărut al şaselea volum al seriei IMAGISTICĂ LA BOLNAVI CARDIACI – din pagina cărţii la ecranul computerului, sub redacţia prof. dr. Carmen Ginghină, la Editura Medicală. Este o apariţie editorială particulară ca formă şi conţinut. Aş comenta iniţial forma de prezentare: pot afirma că editorii şi autorii s-au adaptat „revoluţiei tehnicilor de comunicare“. În percepţia actuală, aceasta este înţeleasă nu numai ca o schimbare a opticii culturale, ci şi ca o modificare a suportului material al culturii scrise. În decursul timpului, s-a trecut de la cultura orală la cea scrisă, de la manuscris la tipar şi, acum, de la tipar la cărţile electronice. S-a vorbit pe un ton dramatic despre un exod către virtual, despre o „alunecare“ din galaxia Gutenberg spre un imperiu al vizualului. De fapt, nu este vorba despre o trecere brutală, nu este o schimbare totală, ci doar o suprapunere a celor două moduri de comunicare: volumul tipăriturilor este în continuă creştere şi, în paralel, cărţile electronice câştigă teren. Nu s-a pierdut nimic, ci s-a câştigat: fiecare „revoluţie“ a dus la o explozie în domeniul producţiei culturale. O bună parte din cărţile moderne de medicină utilizează cele două suporturi materiale ale culturii scrise, incluzând text pe hârtie şi imagini pe suport electronic (CD, DVD) ataşat cărţii. Undeva aici, în această zonă, se situează şi cartea Imagistică la bolnavi cardiaci – din pagina cărţii la ecranul computerului, a cărei originalitate