Guvernul a definitivat forma noii taxe auto. Pe scurt, e vorba de o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Noua taxă auto va fi aplicată sub forma aşa numitului “timbru de mediu”.
Taxa va rămâne la aceleaşi valori pentru maşinile Euro 5, în timp ce pentru cele cu motoare Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic. Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1, destinate transportului de persoane care au, în afara conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune, nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto. Cât priveşte maşinile înmatriculate înainte de 2007, executivul a ajuns la concluzia că o scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel că soluţia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astfel încât suma de plată să scadă. Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare. Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj). Noua taxă nu va fi plătită de persoanele cu dizabilităţi, dar va fi plătită la cumpărarea maşinilor de către instituţiile statului, cu excepţia, serviciilor de ambulanţă, poliţie, jandarmerie. Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu. În acest timp, ministerul mediului anunţă schimbări în “Programul Rabla”. Printre acestea - creşterea primei de casare, de la 3.800 de lei