Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de aproximativ 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro, potrivit Mediafax.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
În acelaşi timp, însă, acelaşi document include şi un tabel cu scăderi de taxe pentru maşini tip Euro 5, cu excepţia modelului Dacia Logan, cu o emisie mai mare de CO2, unde taxa creşte.
Astfel, pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricată în 2012 şi cu emisie 130 de CO2, taxa de plătit va scădea de la 164 de euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, emisie 161 CO2, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 de euro la 264 de euro.
Pentru maşinile second-hand înmatriculate în 2012, taxa creşte în majoritatea cazurilor:
-VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro;
-VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro;
-Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro;
-Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro