La inceput au fost saorma din Dristor, un cort pentru Drumul Taberei si blocurile gri din Berceni. Au urmat imagini vechi cu tramvaiul care traverseaza Rahova, incarcatura religioasa a numelui Pantelimon si codrii tineri din Crangasi, toate insotite de propriul lor logo personalizat. „Cartiere de Bucuresti“ a inceput acum cateva luni ca o joaca pe un cont de Facebook. Dupa mii de like-uri si share-uri, albumul s-a transformat in primul proiect de branding neoficial al capitalei si intr-o expozitie deschisa pana pe 1 februarie in Bucuresti.
Sub contul de Facebook Dungi, un designer entuziast a inceput sa respuna o parte din povestile mai vechi sau mai noi ale Bucurestiului. Tea Tomescu are 22 de ani, lucreaza ca project manager la IQAds, este pasionata de fotografie si design grafic, iar „Dungi“ a aparut initial ca un loc in care putea sa-si expuna creatiile.
Intr-o zi a descoperit o cutie cu vederi postale vechi adunate de parinti si bunici. Indoite la colturi, cu aerul retro atat de apreciat in epoca Instagram, cateva dintre ele aveau numele localitatii tiparit cu litere mari deasupra fotografiei. S-a gandit ca ar fi o idee buna si a inceput „Cartiere de Bucuresti“, un proiect pe care il recomanda ca primul branding neoficial al capitalei.
Tea incepe prin a aduna informatii despre cartierul sau zona pe care si-a propus sa o contureze. Alege sau deseneaza de la zero un font care sa se imbine cu povestea si apoi integreaza in colaj un simbol reprezentativ. Balta Alba, cartier construit peste o zona in care au fost ingropati mortii epidemiei de ciuma de la inceputul anilor 1800, a fost ilustrata printr-o mana care iese dintr-o balta. Imaginea cu Hala Traian contine conturul constructiei ridicata in 1902, la fel cum Dristor inglobeaza saorma care l-a facut celebru 100 de ani mai tarziu.
„Cartiere de Bucuresti“ a debutat in l