Cota de reducere a timbrului de mediu, cum va fi denumită noua taxă auto, va fi, în medie, de până la 90% pentru autovehiculele non-euro faţă de nivelul de taxare actual, a declarat, miercuri, într-o întâlnire informală, ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Rovana Plumb.
Potrivit oficialului, reducerea de taxă va începe de la 60% pentru maşinile Euro 2, continuă cu 80% pentru Euro 1 şi ajunge până la 90% pentru cele non-euro.
Calculul timbrului de mediu pentru aceste tipuri de autovehicule se va face în baza actualei Legi nr.9/2012, în sensul că din valoarea rezultată în urma metodei de calcul, existentă pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu /AFM/, se va scădea un procent cuprins între 60% şi 90%, în funcţie de normele de poluare, de la non-euro la Euro 2.
Conform unui top al autoturismelor second-hand înmatriculate în anul 2012, pentru o maşină Dacia Super Nova din 2001, cu o capacitate cilindrică de 1.457 cmc şi norma de poluare 2, prin taxa actuală de plăteşte suma de 1.593 euro. Odată cu intrarea în vigoare a Timbrului de mediu, valoarea plătită de către cumpărător se diminuează cu 60%, ajungând la 684 de euro.
Totodată, pentru o Dacia non-euro din 1990, capacitate cilindrică de 1.397 cmc, timbrul de mediu prevede micşorarea cu 90% a sumei plătite, de la 3.321 cât se aplică în prezent, la 363 de euro.
Potrivit ministrului Mediului, pentru maşinile înmatriculate înainte de anul 2007 nu se va plăti timbru de mediu decât în cazul în care are loc o tranzacţie de vânzare-cumpărare, iar taxa va fi achitată de către cel care cumpără autovehiculul. Vezi aici un calcul detaliat.
Cota de reducere a timbrului de mediu, cum va fi denumită noua taxă auto, va fi, în medie, de până la 90% pentru autovehiculele non-euro faţă de nivelul de taxare actual, a declarat, miercuri, într-o întâlnire inf