Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de aproximativ 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro, potrivit Mediafax. Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic. Intr-un document elaborat de Ministerul Mediului si transmis presei se arata ca taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic. In acelasi timp, insa, acelasi document include si un tabel cu scaderi de taxe pentru masini tip Euro 5, cu exceptia modelului Dacia Logan, cu o emisie mai mare de CO2, unde taxa creste. Astfel, pentru o masina Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricata in 2012 si cu emisie 130 de CO2, taxa de platit va scadea de la 164 de euro la 119 euro, in timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, emisie 161 CO2, fabricata in intervalul 2001-2003, taxa va creste de la 147 de euro la 264 de euro. Pentru masinile second-hand inmatriculate in 2012, taxa creste in majoritatea cazurilor: - VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro; - VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro; - Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro; - Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro; - Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 -de la 293 e