Am fost la câteva ediţii ale Peninsulei, ultima la cea cu Europe, Korn şi Phoenix capete de afiş. Apoi, sigur, am citit, urmărit, văzut pe youtoube ce a fost la ultimele două ediţii. Din cauza internetului aproape că poţi fi la un festival de tipul acesta fără să participi aşa mediatizare are dar live-ul e live. Nu se compară cu nimic. Trebuie să mergi acolo, să simţi energia, pulsul unui festival!
Eu, ca om care merge din liceu la concerte, văd aşa situaţia:
1. Politicul e băgat până în gât. A fost, este şi va fi. Pentru că ai nevoie de fonduri din bugetele locale, pentru că administraţiile sunt conduse politic, alese şi conduse aşa. O parte importantă din bani vin de la primării. Iar cealaltă de la sponsori. Şi e normal aşa.
2. Venirea la Cluj a acestui brand "Peninsula", sora mai mică a "Insulei" budapestane e un lucru benefic. Şi pentru Ardeal. Dacă scopul e să creşti un festival atunci la Mureş nu mai aveai ce creşte. Clujul e mult peste Mureş, la forţă financiară şi alte asemenea chestiuni. În Ardeal ora exactă se dă la Cluj, o ştiu asta şi UDMR şi etnicii maghiari. E secretul lui Polichinelle.
3. Lupta dintre Florea şi Boc, dacă este aşa ceva o va câştiga Boc. Perspectiva Capitală a Tineretului 2014 şi mai ales Capitală Culturală 2020 atârnă decisiv. Prima bornă a fost atinsă (felicitări celor doi clujeni şi echipelor lor care au reuşit acest lucru). Peninsula vrea expunere şi bani. O are din plin la Cluj.
4. Lumea va veni la Cluj în număr tot mai mare. Asta nu cred că e o problemă.
5. Eu polemizez cu cei care spun că e un brand importat. Eu am văzut că Mircea Buteanu, de la Diesel Events contestă. Eu, Tibi Fărcaş, am avut curajul sau ideea să îl propun pe Buteanu, la o emisiune cu politicieni, la Transilvania Live, manager pe partea cu evenimente la Cluj Arena. Nu mă miră faptul că se opune, probabil vrea să facă el ceva. Dar ca