Vânzările grupului IKEA în România au crescut în anul fiscal 2012 cu 10,8%, la 400 milioane lei. Astfel, în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2012, magazinul din România a avut 3 milioane de clineţi care au cumpărat peste 11 milioane de produse, a anunţat compania, într-un comunicat de presă. La nivel de grup, vânzările IKEA au avansat cu 9,5%, la 27 de miliarde de euro, în timp ce profitul net al retailerului a cresucut cu 8%, la 3,2 milioane euro. „În acest timp, compania IKEA a continuat reducerea costurilor, iar preţurile produselor au scăzut cu peste 20% în ultimul deceniu”se arată în comunicatul citat. Mikael Ohlsson, preşedinte şi CEO al IKEA Group a afirmat că în 2012 compania a crescut în majoritatea pieţelor. „Cele în care am crescut cel mai mult au fost China, Rusia şi Polonia, urmate îndeaproape de SUA şi Germania. Am deschis 11 magazine noi şi am întâmpinat 8 000 de colegi noi”, a continuat acesta. Potrivit comunicatului, profiturile retailerilor au fost reinvestite atât în dezvoltarea a peste 2.000 de produse noi, servicii îmbunătăţite şi în comerţul online, precum şi în energie regenerabilă. Compania IKEA deţine 338 de magazine în 40 de ţări sau teritorii, dintre care 39 de magazine sunt francize deţinute de alte companii Magazinele au fost vizitate anul trecut de 776 milioane de oameni. Magazinul IKEA din România a fost deschis în 2007 şi este a 253-a unitate a retailerului. Vânzările grupului IKEA în România au crescut în anul fiscal 2012 cu 10,8%, la 400 milioane lei. Astfel, în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2012, magazinul din România a avut 3 milioane de clineţi care au cumpărat peste 11 milioane de produse, a anunţat compania, într-un comunicat de presă. La nivel de grup, vânzările IKEA au avansat cu 9,5%, la 27 de miliarde de euro, în timp ce profitul net al retailerului a cresucut cu 8%, la 3,2 milioane euro. „În acest timp, c