După ce au anunţat că vor înlocui taxa de primă înmatriculare auto cu un “timbru de mediu”, care-i va arde la buzunare pe proprietarii de vehicule vechi şi poluante, guvernanţii au stabilit exact contrariul. Astfel, potrivit Mediafax, conform proiectului anunţat ieri de Guvern, maşinile Euro 3 şi 4 vor fi taxate cu 10% mai mult decât până acum, iar cele Euro, 2, 1 şi noneuro, cu 60 până la 90% mai puţin. După ce au anunţat că vor înlocui taxa de primă înmatriculare auto cu un “timbru de mediu”, care-i va arde la buzunare pe proprietarii de vehicule vechi şi poluante, guvernanţii au stabilit exact contrariul. Astfel, potrivit Mediafax, conform proiectului anunţat ieri de Guvern, maşinile Euro 3 şi 4 vor fi taxate cu 10% mai mult decât până acum, iar cele Euro, 2, 1 şi noneuro, cu 60 până la 90% mai puţin.
Cei mai avantajaţi de noua formulă de calcul, sunt, culmea, viitorii cumpărători de maşini cu motoare Euro 2, Euro 1 şi non-euro, care vor avea de plătit taxe cu 60%, 80% şi, respectiv, 90% mai mici. Raţionamentul politicienilor a fost că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua mai puţin timp.
Pe de altă parte, cei care- şi vor cumpăra maşini Euro 3 şi 4 vor plăti cu 10% mai mult decât până acum. Taxa va rămâne la aceleaşi cote, însă pentru maşinile mai puţin poluante, cu motoare Euro 5, iar pentru cele cu Euro 6, cele hibride ori electrice, nu se va percepe un astfel de timbru de mediu.