Directorul operațional al Renault a declarat pentru Capital că, în prezent, gama „Entry“, cea care are la bază modelul Logan, înregistrează cea mai importantă marjă de profit din grup.
Privind doar cifrele de vânzări înregistrate în România, se poate spune că pentru marca Dacia și uzina de la Mioveni 2012 a fost un an dezamăgitor. Faptul că românii au achiziționat mai puțin de 20.000 de autoturisme purtând emblema producătorului autohton, în timp ce în 2011 numărul acestora depășea 28.300, a dat apă la moară multor contestatari. Dacă avem în vedere că în urmă cu cinci ani românii cumpărau nu mai puțin de 75.241 de mașini Dacia, rezultatul poate fi interpretat chiar mai drastic. Dar acesta nu este tabloul complet și reprezintă doar o mică parte din ceea ce înseamnă marca Dacia la nivel mondial.
Conform numărului doi din grupul Renault, directorul operațional Carlos Tavares, anul trecut au fost vândute în întreaga lume aproape un milion de mașini asamblate pe platforma Logan.
Circa 292.000 dintre acestea au fost produse, după estimările Capital, în România. Aproape 300.000 de mașini finite au fost exportate, iar la această valoare se adaugă un număr important de colecții CKD, expediate pentru asamblare către alte uzine ale grupului. „Gama «Entry» (n.n. - care include modele purtând atât emblema Dacia, cât și Renault) este unul dintre stâlpii profitabilității pentru Renault. Aceasta are, în prezent, cea mai mare marjă operațională din grup, în medie, de 6%“, a declarat Tavares.
Conform acestuia, profitul realizat în ultimii ani este reinvestit în utilaje și uzine noi, pentru a asigura viitorul mărcii. E drept că nu toți banii au avut ca destinație România, însă valoarea medie a investițiilor realizate anual de Renault aici se ridică, după spusele lui Tavares, la 150 de milioane de euro. Aceste investiții sunt, în opinia of