Forma finală a metodei de calcul pentru noua taxă auto ce va fi aplicată sub forma timbrului de mediu a fost definitivată de către Guvern. Astfel, aceasta este diferită și conduce la o creştere în medie de circa 10 la sută a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3, şi la o scădere cuprinsă între 60 şi 90 la sută pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Potrivit noilor reglementări, valoarea ce va trebui achitată se va diminua cu 60 la sută pentru Euro 2, cu 80 la sută pentru Euro 1 şi cu 90 la sută pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic. Taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
În acest sens, pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricată în 2012, taxa de plătit va scădea de la 164 euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 euro la 264 euro. Scăderi pentru mașinile Euro 5 fabricate anul trecut mai sunt, de exemplu, pentru Dacia Logan MCV 1461cmc, 119 CO2, de la 150 euro la 85 euro, Skoda Octavia 1598 cmc, emisie 119 CO2, de la 163 euro la 85 euro, Ford Focus 1598 cmc, 109 CO2, de la 163 euro la 56 euro sau Renault Clio 1390 cmc, 127 CO2, de la 145 euro la 103 euro.
Pentru Dacia Logan 1149 cmc, dar cu emisie 135 CO2, taxa este indicată în creştere, de la 73 euro la 107 euro. În ceea ce privește mașinile second-hand înmatriculate în 2012, taxa auto crește în majoritatea cazurilor cu valori cuprinse între 50 și 250 de euro, ca de exemplu pentru Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 taxa crește de la 293 euro